15 Ocak 2013 Salı

Dukan ile geçen 13 gün...



Bugün Çağlar'ın Dukan'da ki 13. günü. Dün bildiğiniz üzre tartılmamış daha doğrusu çıkan rakamı aklında tutmamıştı. Bu sabah gördük ki kendisi 85.2 demiş. E peki nerden geldi bu artış ? Diyetin henüz başındayken bu artış da neyin nesiydi ? Ben kendimce sorgulayıp doğru cevabı bulmuşken kendisi de benim tahminimi doğruladı ve evet öyle yaptım dedi. Peki neydi bu yaptığı ?

İştahı olmadığı için öğün atlamak ve canı istemediği için az miktarlarda yemek...

Birçoğumuzun yaptığı ama önemsemediği  aksine bu durumun daha da fazla kilo verdireceğini sandırdığı yanılma noktası işte burası. Diğer diyetlerde işe yarar mı bu durum bilmiyorum ama Dukan için ters tepki yaratıyor. Vücut besinsiz kaldığı vakit kendini korumaya alıyor ve depoda tuttuklarını yakmamaya başlıyor. Böylelikle metabolizma hızımız yavaşlıyor ve olanlar olmaya başlıyor. Bu sebeple kendi diyetim boyunca da her zaman söylediğim birşeyi şimdi tekrar söylüyorum; Canınız istemese de yiyin. Tıpkı bir bebeğe zorla yemek yedirir gibi yiyin, gerekirse gözünüzü kapayıp burnunuzu sıkıp ağzınızı açın ve yiyin. Yedikçe zayıflayacaksınız çünkü. İnanın buna...

Ayrıca Çağlar'ın bu 400 gr'lık artışında Pazar gecesi oynadığı futbolun da etkisi olabilir diye düşünüyorum. Çünkü ağır ve yorucu sporlar sonrası kaslar su tutabiliyor. O yüzden bu 400 gr'ın kilo olduğunu sanıp üzülüp stress yapmak büyük yanlış ve kendimize yaptığımız büyük bir haksızlık olur. Yani demem o ki, yeni beslenme şeklinizin keyfini çıkarın. O kilolar eninde sonunda gidecek. Hepimiz biliyoruz ki o kilolar bir günde alınmadı ki bir günde gitsin.. Biraz sabırlı ve sakin olmak yeterli olacaktır.

Unutmayın; oyunu kuralına göre oynarsanız kazanan siz olursunuz.

Hepimize mutlu diyetler :)


2 yorum:

  1. Zaman ne cabuk geçiyor Sanki dün gibi çağların diyete baslaması 13 gün ne ara oldu ya MaşaAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanın nasıl geçtiğini sen bir de bana sor ekim 7 2011'de başlamıştım bugün olmuş ocak 16 2013 :) :) Zamanın hızına yetişilmiyor :)

      Sil