23 Ocak 2013 Çarşamba

Dukan 21 : 82.9 :)


Merhabaaaa :)

Bu sabah 82.9 diyerek 21 günde tam 7 kg vermenin mutluluğu ve haklı gururu ile güne başladık. Biliyorsunuz ben her gün kilo durumlarını not alsam da takibi haftalık olarak yapmam gerekiyor bunun için de gün olarak diteye başladığımız Çarşamba gününğ seçtik. Çarşambadan çarşambaya genel durumumuz neymiş, hep birlikte görelim.

2 Ocak Çarşamba : 89.9 (Başlangıç)
9 Ocak Çarşamba : 86.7 (-3.2)
16 Ocak Çarşamba : 85.0 (-1.7)
23 Ocak Çarşamba : 82.9 (-2.1)

Ortalama haftada 2 kg vermeyi başarmış görünüyor Çağlar. Bu sayı ilerleyen haftalarda daha da düşecek bunun bilincinde olduğumuz için bugünlerin kıymetini biliyoruz.

Bugünün ayrı bir önemi var benim için. Çünkü bugün diyetin 21. günü. Peki ne demek oluyor bu 21. gün ? Bireyin bir şeye alışma ve onu hayatına yerleştirme süresiymiş bu 21 gün. Zihnin bir şeyi kendi gerçekliği olarak kabul etmesi için geçen süre yani. Sigara bırakmak, erken uyanmak, düzenli spor yapmak gibi hayatınıza katmak ya da hayatınızdan çıkarmak istediğiniz şeyleri düzenli olarak yaptığınız-yapmadığınız 21 gün boyunca istediğiniz sonuç hayatınıza yeni bir gerçeğiniz olarak dahil olur. Yani demem o ki bugünden itibaren bu diyet süreci Çağlar'ın hayatına tamamen yerleşecek ve bugünden sonra yaptığı her şey bir rutine bağlayacak. Belki diyeceksiniz ki bu tamamen inanmakla alakalı ama öyle değil. Ben kendi diyet süreçlerimde de hayatımdaki yeni alışkanlıklarda da bu 21. gün olayını takip ettim. Ve inanın doğru. Yeter ki 21. güne kadar dayanabilelim. :)

21 gün sonunda verilen 7 kg ile yolumuza devam ediyoruz. Kalan kilomuz 16. En büyük korkum uzun süreli duraklamalar sonucu Çağlar'ın direncini kaybetmesi. Dukan'a göre Haziran'da hedefine ulaşacak nerden baksanız 4 aydan fazla bir süre var. Ve 16 kılo / 4 ay aylık 4 kilo demek haftada ise ortalama 800 gr. gibi bir rakam. Umarım hedefine kısa sürede ulaşır ve ben bu işi daha fazla matematiğe dökmemiş olurum. Çünkü işleme formüle hesaba varsayıma döktükçe işin içinden çıkamaz bir hal alıyorum.

Herkese mutlu diyetler dilerim,

Sevgiyle kalın :)

4 yorum:

  1. mükemmel bir sonuç daha ne olsun =)) çağlar çok şanslı çoook! :D keşke benim ablam olsaydın :P :D
    ben de bi ara kalan 3 kiloyu vereceğim. kendimi toparladım sayılır. yaşasın dukan <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslı şanslı deyip durmayın şu çocuğa :) Ben dukan yaparken ablam mı vardı :) Ben de ilk ay 8 kg vermiştim. Ben de Nişantaşı çocuğuyum :D Hepimiz biliyoruz ki buradaki önemli nokta "istemek" ! Ben ona istediğim kadar yemek yapayım o diyet yapmak istemedikten sonra hiçbir işe yaramıyor benim ablalığım. O sebeple ben istersen ben sana da abla olurum su'cum :D Sen yeter ki o 3 kiloyu vermek iste ;) <3

      Sil
  2. ben istiyorum(!) bana da kardeş olur musun balık'çım:)
    Şaka bir yana tebrik ediyorum ikinizi de!
    Benim de şu emzirme faslım bitsin hayırlısıyla bende doğum kilolarımdan kurtulmak için dukanın ellerine bırakıcam kendimi, inşallah yaza doğru..
    Sevgiler balık'çım;)

    YanıtlaSil