3 Ocak 2013 Perşembe

Çağlar'ın Dukan Diyeti =)

Evet gelelim bugün atak 1 diyen kardeşimin Dukan macerasına :)


Evdekiler her ne kadar umutsuz vaka gibi baksalar da ben Çağlar'ı bayağı inançlı ve istekli görüyorum. Dün akşam çözdüğümüz testten sonra 60 kg olmak isteyen kardeşime dukan 66.77 ol yeter dedi. Şimdilik her ne kadar aradaki 7 kiloya kafayı taksa da sayfadaki önce-sonra albümlerinde sadece 10 kg verdiği halde müthiş bir incelme düzelme ve kilo verme olayı yaşayan diğer dukancanları görünce "vay anasını" demekten kendi alamadı ve tamam tamam 23 kg da bayağı bir değiştirir demek insanı diyerek ikna oldu :)


Peki bu süreç onun için nasıl geçecek ? Aslında diyete başlayacak birçok insandan daha şanslı olduğunun henüz farkında değil sanırım ya da farkında ve bu sebeple bu kadar rahat takılıyor psikolojik olarak. Sormak istediği öğrenmek istediği merak ettiği birçok sorunun cevabı hemen yanı başında. Ve ben buna rağmen hala kitabı okutuyorum :)


Dukan ona 5 gün atak verdi. ve 18 Haziran'da güçlendirmeye geçeceğini söyledi. Aslında uzun bir süreç gibi geliyor çünkü 23 kg verecek ve önünde 6 ay var. Oysa ki ben biliyorum, ilk 2 ayda fiziğinde inanılmaz bir değişim olacak ve orada kalmak isteyecek. Ama biraz bana çekmişse buna inanmayarak o kiloya gelene kadar devam edecek.

Dün marketteydik malumunuz; sütler, yumurtalar, tavuk, kıyma, lor peynir, jambon, ton balığı, yulaf kepeği, splenda, yeşil çay, kahve derken ilk etap için iyi bir alışveriş yaptık. Ve annem akşamdan oğlunun öğle menüsünü hazırlamaya başladı. Teflon tavada kendi kendine kızarmış tavuk göğsü. Yanına 2 minik kutu light yoğurt, 500 ml süt, 3 yeşil çay, kahve ve tabi ki de 1 adet kaşık aldı. Sabah ise kıymalı yumurta yedi ve 1 bardak süt ile bir bardak su içti. Gün içinde de 2 lt suyu bitirmesini emrettim :) 2 saatte bir bir şeyler atıştırmasını sakın acıkmayı beklememesini bunun için aralarda çay kahve süt ve yoğurt yemesi gerektiğini sıkı sıkı tembih ettim. Şunu bil ki bunları yediğinde doymayacaksın ama açta olmayacaksın yani iştahın yok ama gözün açmış gibi hissedebilirsin sabret, akşam da gelirken Çağlayan'da tempolu 2 tur atarak gel eve dedim. Eve gidince de sanırım balık ve krep yeriz. Yanında da light yoğurt tabi ki...


İlk günü atlatması ve ne gibi duygular içinde olduğunu öğrenmem çok önemli. Bu sebeple bir an önce akşam olsun istiyorum. Tabi karbonhidratsızlık asabiyet yapabilir buna karşı da önlemimi almalıyım ki ben zararlı çıkmayayım. Bizim henüz çok yeni olan dukan maceramız şimdilik böyle.. Bakalım bizi neler bekliyor hepsini paylaşacağım. Ve bu şekilde yazdığımda eminim ki sizler de merak ettiğiniz sorulara cevap bulabileceksiniz.



Herkese mutlu diyetler dilerim :)


Ben de bir mesaj atayım bakayım nasıl geçiyormuş ilk saatleri :)

8 yorum:

  1. Ne güzel senin gibi bir ablaya sahip olması :) Umarım bunun kıymetini bilir ve Dukan'dan alnının akıyla çıkar. Allah sabır versin O'na :) ilk günlerin zorluğu çabucak geçsin inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz (: Az önce sordum nasıl geçiyor diye şimdilik iyi dedi :)

      Sil
  2. senin kardeşin ben olmalıydım.

    YanıtlaSil
  3. Derya abla sonunda buldum seni o.o annem yıllar önce beni sizin kapıda bulmus çocugu olmadıgı için heves etmiş, almış eve getirmiş :D Zaman kaybolan yıllarımızı telafi etme zamanıdır Sevgiler.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay canına demek o sendin hee yıllar yıllar önce kaybolan kardeşim :D :*

      Sil
  4. ben niye bu blogu izlemeye alamıyorum peki hıı?hep error veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bilemedim :( Sen benden milyon kat üstünsün bu blog işinde :) neden olabilir ki bilemedim :(

      Sil